کاندیدای مناسب برای اسلیو معده

چگونه بفهمیم کاندیدای مناسب برای اسلیو معده هستیم

کاندیدای مناسب برای اسلیو معده شرایطی دارد که با مراجعه به متخصص جراحی لاغری مشخص می‌شود که آیا شرایط لازم برای جراحی را دارید یا خیر.

در صورتی که همه روش‌های غیرجراحی را برای لاغری امتحان کرده‌اید و موفق به کاهش وزن نشده‌اید، باید به متخصص جراحی لاغری مراجعه کنید.

پزشک با توجه به شرایطی که دارید بهترین روش لاغری را به شما پیشنهاد می‌دهد. در ادامه اطلاعاتی برای شما آورده‌ایم که مشخص می‌کند که آیا کاندیدای مناسب برای اسلیو معده در کرج هستید یا خیر.

BMI برابر با ۴۰ یا بیشتر دارید

اگر محدوده شاخص توده بدنی شما حدود ۴۰ یا بیشتر است شما جز افراد چاق شناخته می‌شوید. BMI بر اساس قد و وزن شما محاسبه می‌شود. 

در صورتی که شاخص توده بدنی ۴۰ داشته باشید، دچار عوارض جدی ناشی از چاقی می‌شوید و باید اقدامات لازم جهت کاهش وزن خود در نظر داشته باشید.

بیشتر بخوانید: چه کسانی کاندید بای پس معده هستند

BMI بین ۳۵ تا ۴۰ همراه با بیماری ناشی از چاقی دارید

اگر در این محدوده وزنی هستید و بیماری‌های ناشی از چاقی مانند فشار خون بالا، آپنه خواب، دیابت نوع ۲ و دیگر مشکلات مزمن دارید، نیاز به جراحی لاغری خواهید داشت.

افراد چاق همراه با بیماری ناشی از آن، زندگی دشواری دارند و کیفیت زندگی نیز تحت تاثیر چنین عوارضی قرار می‌گیرد.

شرایط کاندیدای مناسب برای اسلیو

با رژیم غذایی و ورزش وزن کم نمی‌کنید

زمانی که برای لاغری به پزشک مراجعه می‌کنید، اولین توصیه‌ای که برای شما دارد این است که به روش‌های غیر از جراحی سعی بر کاهش وزن خود داشته باشید.

با این حال بسیاری از بیماران با تلاش‌های زیادی که به روش‌های مختلف ورزشی و رژیمی داشته‌اند، موفق به کاهش وزن نشده‌اند.

در صورتی که با چنین روش‌هایی موفق به کاهش وزن نشدید، شما یکی از کاندیدای مناسب برای اسلیو معده هستید.

اسلیو عملی ایمن است که به روش کاملا بسته با کمک لاپاراسکوپی، جراحی برای کوچک کردن معده توسط متخصص جراح لاغری انجام می‌شود.

شرایط پس از جراحی را پذیرفته‌اید

برخی تصور می‌کنند که تنها با انجام جراحی و بدون تغییر سبک زندگی موفق به کاهش وزن می‌شوند. باید کاملا از چگونگی تغییر عادت غذایی خود آگاه باشید، به‌طور مثال مصرف غذای زیاد یا شیرین پس از جراحی منجر به تهوع و استفراغ می‌شود.

بسته به نوع جراحی لاغری که انجام می‌دهید، باید طی مدت زمانی که پزشک مشخص کرده است مواد مغذی کافی را با مصرف مکمل و ویتامین به بدن خود برسانید.

از آنجایی که شما غذای زیادی نمی‌توانید مصرف کنید ممکن است ویتامین و مواد مغذی کافی به بدن نرسد، به همین جهت پزشک برای شما مکمل‌های مورد نیاز را تجویز خواهد کرد.

انگیزه کافی برای تغییر عادت‌های گذشته خود دارید

تصور نکنید که جراحی لاغری راه حلی سریع و بدون نیاز به هیچ تغییری برای کاهش وزن است. شما دیگر نباید همانند گذشته غذاهای پرکالری و شیرین مصرف کنید. باید متعهد به تغییر، برای همیشه باشید.

اگر پس از جراحی برخلاف رژیمی که برای شما در نظر گرفته‌اند پیش بروید، دچار مشکلات جدی خواهید شد. نمی‌توانید به اندازه سابق غذا مصرف کنید، همان اندازه کمی که قادر به مصرف هستید، باید مغذی باشد.

غذاهای فراوری شده را از رژیم غذایی خود حذف کنید و مواردی مانند میوه، ماهی، سبزیجات تازه، گوشت بدون چربی و مرغ را به رژیم خود اضافه کنید.

اگر انگیزه کافی برای این تغییرات همیشگی دارید، شما یکی از افراد کاندیدای مناسب برای اسلیو معده هستید.

بررسی شرایط بیمار قبل از عمل

غربالگری روانشناسی قبل از اسلیو

به عنوان بخشی از ارزیابی قبل از عمل برای در نظر گرفتن کاندیدا بودن بیماری برای جراحی این موارد بررسی می‌شوند:

  • سطح فعالیت بدنی
  • تاریخچه روانپزشکی
  • رفتارهای غذایی بیمار
  • نوع رژیم و میزان وزن شما در گذشته

غربالگری پزشکی و سابقه جراحی قبل از اسلیو

نتایج این غربالگری نشان می‌دهد که آیا از سلامت کافی برای انجام جراحی اسلیو برخوردار هستید یا خیر. علاوه بر این انجام آزمایشاتی به شما توصیه می‌شود که متوجه شوند آیا به عوارض ناشی از چاقی از جمله دیابت، بیماری قلبی، آپنه خواب، بیماری ریوی، فشار خون بالا، افسردگی و… مبتلا هستید یا خیر.

بیمارانی که مبتلا به عارضه‌هایی از جمله بیماری قلبی یا ریوی باشند کاندیدای مناسب برای اسلیو معده نیستند. برخی از آزمایشاتی که باید قبل از جراحی انجام دهید به شرح زیر است:

  • سونوگرافی
  • آزمایش خون (برای شمارش کامل خون، کورتیزول، پرولاکتین، هورمون محرک تیروئید و…)
  • ارزیابی دستگاه گوارش فوقانی (GI)
  • آزمایشی برای رد مشکلات قلبی
  • اشعه ایکس از قفسه سینه
  • تست عملکرد کبد
  • الکتروکاردیوگرام
  • الکتروکاردیوگرافی
  • تست عملکرد ریوی
  • و…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *