مرگ با عمل اسلیو معده

مرگ با عمل اسلیو معده

مرگ با عمل اسلیو معده یکی از شایعاتی است که مانع انجام این عمل از سوی افراد کاندیدای جراحی لاغری شده است. قبل از اینکه به اینگونه شایعات توجه کنید، در خصوص فرایند عمل و پزشکی که قصد انجام جراحی را دارید، تحقیقات لازم را انجام دهید.

اگر به خوبی از پروسه جراحی آگاه باشید، قطعا متوجه می‌شوید هیچ اقدام خطرناکی که احتمال مرگ‌ومیر داشته باشد، صورت نمی‌گیرد.

از آن مهم‌تر، اگر در انتخاب پزشک خود نهایت دقت را کرده باشید و عمل خود را به دست فردی متخصص و با مهارت بسپارید، قطعا دچار هیچ مشکل و عوارضی نمی‌شوید.

اگر از تصمیمی که برای انجام عمل جراحی گرفته‌اید احساس ترس دارید، توصیه می‌کنیم که به صورت حضوری به کلینیک جراحی زیبایی البرز مراجعه کنید تا علاوه بر ایشان با مراجعین نیز گفتگو داشته باشید.

با مراجعه حضوری می‌توانید از میزان رضایت و نتایج افرادی که این عمل اسلیو انجام داده‌اند مطلع شوید.

آیا مرگ با عمل اسلیو معده حقیقت دارد؟

خیر تا به حال بیماری نداشته‌ایم که به دلیل انجام عمل جراحی لاغری جان خود را از دست داده باشد. نکته‌ای که وجود دارد این است که این عمل لاغری همانند هر جراحی دیگری عوارضی کوتاه مدت و قابل کنترل دارد؛ اما اینطور نیست که تهدید کننده جان شما باشد.

برای آنکه پزشک از هر عملی که جان شما را تهدید جلوگیری کند، قبل از انجام به هر گونه اقدامی برای عمل جراحی بررسی‌های لازم را قبل از عمل انجام می‌دهد.

آزمایشاتی که قبل از عمل از شما درخواست می‌شود، برای اطمینان از سلامت عمومی شماست تا در حین عمل و پس از عمل با مشکلی مواجه نشوید.

پزشک از عوارضی که پس از آن وجود دارد به خوبی آگاه است و اقدامات لازم را برای بهبودی سریع و کنترل شرایط در نظر می‌گیرد. به طور کلی شما شرایط خوبی را پس از عمل می‌گذرانید و آنطور نیست که باعث وضعیت آزاردهنده‌ای شود.

مرگ با اسلیو

انجام اسلیو معده به روش حداقل تهاجمی و ایمن

اسلیو معده در کرج به صورت بسته یعنی به روش لاپاراسکوپی انجام می‌گیرد. طی این عمل پزشک برش‌های بزرگ و وسیع نمی‌زند تا جراحی را کاملا باز انجام دهد.

برای برداشتن معده، پزشک برش‌های بسیار کوچکی برای بیمار می‌زند تا از این طریق ابزارهای مخصوص را وارد کند و اقدامات را به صورت بسته با کمک دوربینی که داخل بدن وارد شده است انجام دهد.

پزشک تمامی اقدامات درمانی را که انجام می‌دهد از طریق مانیتور مشاهده می‌کند. بنابراین از آنجایی که این عمل جراحی به صورت حداقل تهاجمی و به روشی کاملا ایمن بدون آسیب وارد شدن به بافت‌های اطراف انجام می‌گیرد، امکان آسیب و مشکلی مانند مرگ با عمل اسلیو معده برای شما وجود ندارد.

همچنین بیمار بعد از اتمام عمل، طی مدت کوتاهی نقاهت خود را پشت سر می‌گذارد و نیازی به استراحت طولانی مدت پس از عمل ندارید.

تحقیق کنید، به شایعات توجه نکنید

قبل از اینکه به شایعات مرگ با اسلیو معده بپردازید و ترس به دل خود راه بدهید، برای تحقیق در خصوص این عمل جراحی وقت بگذارید و پرس‌وجو کنید.

مهم‌ترین اقدامی که ابتدا باید به آن بپردازید، تحقیق برای انتخاب یک پزشک با تجربه و متخصص است. در حقیقت انتخاب پزشکی که مهارت کافی دارد اطمینان خاطر و آرامش به بیمار می‌دهد. 

از پزشک خود بخواهید که نمونه کارهایش را برای شما ارائه دهد و در خصوص میزان تجربه او و تخصصی که دارد پرس‌و‌جو کنید. 

می‌توانید نمونه کارهای پزشک مورد نظر خود از صفحات مجازی مشاهده کرده و از روند کارهای او و تعداد جراحی‌هایی که انجام می‌دهد، مطلع شوید.

در قدم بعدی تحقیقات خود باید با بیمارانی که عمل برداشتن معده را انجام داده‌اند گفتگو داشته باشید و در خصوص عوارض یا مشکلاتی که داشته‌اند صحبت کنید تا از وضعیت آنها پس از عمل مطلع شوید.

اگر پزشک خود را انتخاب کرده‌اید بهتر است با بیماران همان پزشک در مطب گفتگو داشته باشید تا از پزشک خود مطمئن‌تر شوید و از وضعیت بیمار و روند کاهش وزنی که داشته‌اند نیز مطلع باشید.

بهتر است با تحقیقاتی که خودتان انجام می‌دهید تصمیم‌گیری کنید نه با شایعات و شنیده‌هایی که اطرافیان به شما بازگو می‌کنند.

عوارض اسلیو معده

جدی‌تر بودن عوارض ناشی از چاقی تا عوارض جراحی لاغری

شاید تصور کنید با انجام جراحی لاغری دچار عوارض جدی شوید و از تصمیمی که برای عمل گرفته بودید منصرف شوید. اگر پزشک به شما این عمل را توصیه می‌کند به دلیل جدی‌تر بودن عوارض ناشی از چاقی نسبت به عمل لاغری است.

شما با چاقی طول عمر خود را کمتر می‌کنید؛ چرا که افزایش وزن مفرط باعث ایجاد بسیاری از بیماری‌های خطرناک می‌شود که می‌تواند شرایط تهدید کننده‌ای را برای شما ایجاد کند:

  • بیماری قلبی
  • سکته
  • افزایش کلسترول
  • آپنه خواب
  • فشارخون بالا
  • دیابت
  • ناباروری
  • و…

این موارد تنها چند نمونه‌ای از عوارض ناشی از چاقی هستند که می‌تواند شرایط زندگی را برای شما دشوار کند. در حالی که با جراحی لاغری از جمله اسلیو می‌توانید کاهش وزن خوبی را تجربه کنید و علاوه بر آن از بسیاری از بیمار‌ها نیز جلوگیری و حتی درمان کنید.

با انجام اسلیو شما ممکن است همانند هر جراحی دیگری طی مدت کوتاهی عوارضی تجربه کنید که کاملا طبیعی است و در صورت عمل به توصیه‌های پزشک پس از جراحی می‌توانید شرایط خود را تحت کنترل داشته باشید.

اهمیت مراقبت‌های قبل و بعد از عمل برای جلوگیری از عوارض

اگر به مطب پزشک برای مشاوره مراجعه کرده باشید خوب می‌دانید که پزشک قبل از اینکه اجازه انجام عمل به شما بدهد، ابتدا در خصوص سوابق پزشکی که داشته‌اید سوالاتی از شما می‌پرسد تا اطمینان داشته باشد که از وضعیت مناسبی برای انجام عمل برخوردار هستید.

در ادامه انجام آزمایشاتی را به شما توصیه می‌کند تا همه جوانب را مورد بررسی قرار دهد. در صورتی که جواب آزمایشات از نظر پزشک مطلوب باشد، در ادامه به شما دستوراتی برای رعایت برخی از موارد مانند خودداری از مصرف سیگار یا رعایت رژیم غذایی برای کمی کاهش وزن قبل از عمل به شما می‌دهد تا در حین عمل و پس از آن مشکلی نداشته باشید.

برای بعد از عمل نیز پزشک برای شما رژیم غذایی هفته به هفته تعیین کرده است تا به آرامی به بهبودی کامل برسید. همچنین برای پس از عمل نیز توصیه‌هایی برای پیاده‌روی و خودداری از انجام فعالیت‌های ممنوعه مانند خودداری از مصرف سیگار را به شما توصیه می‌کند که باید در تمامی مراحل به دستورات پزشک عمل کنید تا مشکلی رخ ندهد و از عوارضی مانند مرگ با عمل اسلیو جلوگیری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *