سیاه شدن پوست بعد از لیپوماتیک

سیاه شدن پوست بعد از لیپوماتیک

کبودی یا سیاه شدن پوست بعد از لیپوماتیک بخشی از روند بهبودی پس از انجام این عمل جراحی زیبایی است، با این حال هر فرد ممکن است تجربه متفاوتی پس از عمل داشته باشد.

شما علاوه بر کبودی شاهد تورم در نواحی جراحی شده هستید که این موارد بخش طبیعی از واکنش بدن نسبت به اقداماتی که در طی عمل انجام شده است.

اگر شما هم پس از عمل شاهد سیاه شدن پوست خود هستید، در ادامه با ما همراه باشید تا به بررسی همه موارد بپردازیم.

آیا سیاه شدن پوست بعد از لیپوماتیک طبیعی است؟

کبودی یا سیاه شدن پوست از عارضه جانبی بسیاری عمل‌های جراحی است. در واقع این عارضه واکنش بدن به هر ضربه‌ای است که به آن وارد می‌شود.

به طور کلی باید بدانید که این عارضه طبیعی بوده و به صورت موقتی رخ می‌دهد. در اغلب مواقع بیشترین کبودی‌ها طی دو هفته بهبود پیدا می‌کند. برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله هزینه لیپوماتیک را مطالعه کنید.

علت کبودی و سیاه شدن پوست بعد از عمل چیست

همیشه این انتظار را داریم که مقداری کبودی در اطراف نواحی که بدن تحت درمان قرار گرفته مشاهده شود؛ چرا که این حالت پاسخ طبیعی بدن به آسیب و تغییرات وارد شده است.

همچنین در طی این جراحی زیبایی بافت‌ها دچار تغییراتی می‌شوند و برخی از رگ‌های خونی اطراف تحت جراحی ممکن است توسط کانولا دچار آسیب دیدگی شوند.

این حالت می‌تواند منجر به نشت خون از رگ‌های خونی به بافت‌ها شود و در نهایت شاهد سیاه شدن پوست بعد از لیپوماتیک خواهید بود.

با وجود اینکه پزشک با نهایت دقت جراحی خود را انجام می‌دهد تا بیمار حداقل کبودی و تورم را پس از عمل شاهد باشد؛ اما حتی اگر از بهترین تجهیزات استفاده شود و پزشک بیشترین دقت را داشته باشد، همیشه مقداری کبودی و تورم وجود دارد.

تنها می‌توان با دقت و مهارتی که پزشکی برای جراحی دارد، تورم و کبودی را به حداقل رساند.

علت کبودی بعد از لیپوماتیک

چه مقدار کبودی بعد از عمل وجود خواهد داشت؟

همانطور که گفتیم تورم و کبودی به عنوان بخشی از عوارض جانبی است که افراد پس از عمل تجربه می‌کنند. میزان کبودی و سیاه شدن پوست بعد از عمل لیپوماتیک از فردی به فرد دیگر متفاوت است.

در واقع میزان سیاهی و کبودی که تجربه می‌کنید به عواملی از جمله میزان چربی خارج شده، میزان برش‌های خورده شده روی پوست و محلی که چربی وارد شده است دارد.

همچنین افرادی که پوست روشنی دارند، طبیعتا کبودی بیشتری را نسبت به سایر افراد تجربه می‌کنند. آقای دکتر محمد جواد باقری از نوین ترین تکنیک‌ها و همچنین به روزترین تجهیزات برای جراحی‌های خود به کار می‌گیرند تا بیمار کمترین عوارض را پس از جراحی تجربه کند.

در واقع در جراحی‌هایی که اخیرا انجام می‌شود، برش‌های کوچک و همچنین دقیق‌تری برای کانتورینگ بدن زده می‌شود که بیمار کمترین درد و تورم را پس از جراحی تجربه کنند.

بیشتر بخوانید: لیپوماتیک بازو

کبودی تا چه زمانی باقی می‌ماند؟

مدت زمان باقی ماندن کبودی بعد از لیپوماتیک برای هر فردی متفاوت است، با برطرف شدن سیاهی می‌توانید نتایج عمل را شاهد باشید. به طور کلی مدت زمان باقی ماندن کبودی به چنین مواردی بستگی دارد:

  • میزان چربی خارج شده
  • تعداد برش‌های خورده شده
  • میزان مستعد بودن شما در ایجاد کبودی

هرچه بافت‌ها بهبود پیدا کنند شما متوجه تغییر رنگ کبودی‌ها می‌شوید، دقیقا مانند کبودی‌هایی که در اثر آسیب دیدگی یا ضربه رخ می‌دهد.

کبودی‌ها ابتدا به صورت قرمز بوده سپس سیاه، بنفش یا آبی تیره می‌شوند. با گذشت زمان به رنگ سبز و مایل به زرد تبدیل شده و در نهایت محو می‌شوند.

حتی اگر سیاهی و کبودی قابل توجهی نیز داشته باشید، در هفته اول مقداری کمرنگ می‌شود و پس از گذشت دو هفته کاملا محو خواهد شد.

همچنین لازم به ذکر است با کمک گن‌های مخصوص بعد از جراحی و همچنین ماساژ تخلیه لنفاوی به تسریع روند بهبودی کمک می‌کنید.

آیا درد و قرمزی پس از جراحی طبیعی است؟

با وجود اینکه کبودی و درد بخش طبیعی از روند بهبودی است؛ اما اگر با گذشت زمان افزایش قرمزی، درد یا گرما را در ناحیه جراحی احساس کردید، حتما با پزشک در میان بگذارید؛ زیرا گاهی نشان دهنده عفونت است.

با وجود اینکه این عارضه از موارد نادر بعد از جراحی است؛ اما در صورت عدم درمان می‌تواند شرایط جدی ایجاد کند.

درد و قرمزی بعد از جراحی لیپوماتیک

نکاتی برای رفع کبودی و سیاه شدن پوست بعد از لیپوماتیک

چند راهکار برای به حداقل رساندن کبودی پس از عمل وجود دارد، به خصوص اگر مستعد کبودی پس از عمل هستید:

به دستورات پس از جراحی توجه داشته باشید

برای کاهش کبودی باید به مراقبت‌های پس از عمل توجه کنید که شامل مواردی از جمله استفاده از گن‌های مخصوص پس از عمل، رژیم غذایی سالم، محدود کردن برخی از فعالیت‌های روزانه، ماساژ تخلیه لنفاوی و… می‌شود.

از کمپرس سرد استفاده کنید

استفاده از کمپرس یخ در ناحیه تحت درمان طی چند روز اول بهبودی به انقباض رگ‌های خونی و در نهایت کاهش سیاه شدن پوست بعد از لیپوماتیک و همچنین تورم کمک می‌کند.

بیشتر بخوانید: علت سفتی شکم بعد از لیپوماتیک

قبل و بعد از عمل مکمل مصرف کنید

در خصوص بهترین نوع مکمل که به کاهش کبودی و تورم بعد از عمل کمک می‌کند با پزشک مشورت داشته باشید.

در خصوص داروهای مصرفی با پزشک صحبت کنید

قبل از جراحی در خصوص هر نوع دارویی که مصرف می‌کنید با پزشک مشورت داشته باشید؛ چرا که می‌تواند احتمال خطر کبودی را افزایش دهد.

بدن خود را هیدراته نگه دارید

هیدراته نگه داشتن بدن با نوشیدن آب فراوان به دفع سموم و همچنین تسریع روند بهبودی کمک می‌کند.

غذاهای سرشار از آنتی اکسیدان و ضد التهابی مصرف کنید

آنتی اکسیدان‌ها و مواد مغذی که در غذاهای ضد التهابی وجود دارد به کاهش تورم، تسریع روند بهبودی، کاهش کبودی و سیاه شدن پوست بعد از لیپوماتیک کمک می‌کند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *