میوه های لاغر کننده شکم

میوه‌ های لاغر کننده شکم

با کمک میوه‌ های لاغر کننده شکم می‌توانید تا حدی به آب شدن چربی شکم کمک کنید. همیشه توصیه پزشکان این است که سعی کنید به روش‌های غیر جراحی و طبیعی چربی شکم را آب کنید، تنها در صورت عدم موفقیت با هیچ روشی، تصمیم به عمل جراحی از جمله ابدومینوپلاستی بگیرید.

با داشتن رژیم غذایی مناسب، انجام تمرینات ورزشی و همچنین مصرف برخی از مواد غذایی و میوه‌ های لاغر کننده شکم می‌توانید تا حد زیادی شاهد لاغری در ناحیه شکم باشید.

اگر علاقمند به مصرف میوه‌های موثر در آب کردن چربی هستید، در ادامه با ما همراه باشید.

هلو از میوه‌ های لاغر کننده شکم

هلو سرشار از فیبر است، مصرف یک هلو ۱۰۰ گرمی حاوی ۱.۶ گرم فیبر است که پروسه هضم را به تاخیر می‌اندازد.

فیبر باعث حجیم‌تر شدن مدفوع می‌شود و عملکرد دستگاه گوارش را بهبود می‌بخشد. افرادی که می‌خواهند افزایش متابولیسم داشته باشند باید پروسه هضم، به خوبی عمل کند.

مصرف فیبر این امکان را به بدن می‌دهد تا مدت زیادی سیر بمانید، یک وعده ۱۰۰ گرمی تنها ۳۹ کالری دارد که به عنوان یکی از بهترین میوه‌های کم کالری محسوب می‌شود.

سیب

سیب از دیگر میوه‌ های لاغر کننده شکم است. همچنین این میوه حاوی فیبر، بتاکاروتن و فلاونوئیدهاست. همه این مواردی که برای شما گفتیم به احساس سیری کمک می‌کند و همچنین از پرخوری جلوگیری خواهد کرد.

سیب حاوی فیبر است که این فیبر محلول باعث کشیدن آب از دستگاه گوارش شده و باعث تشکیل ژل می‌شود و به کند شدن روند هضم کمک خواهد کرد.

میوه های موثر در لاغری

گوجه فرنگی

گوجه فرنگی باعث تولید اسید آمینه‌ای به نام کارنیتین می‌شود. این اسید آمینه باعث تنظیم اسید چربی می‌شود و متابولیسم را افزایش می‌دهد.

آناناس

آناناس از آن دسته میوه‌های سرشار از فیبر است که به کاهش وزن کمک می‌کند. این میوه حاوی آنزیمی به نام بروملین است که خواص ضد التهابی دارد. آنزیم این میوه به کاهش چربی‌های شکم کمک می‌کند.

توت فرنگی

خوردن چند عدد توت فرنگی می‌تواند به لاغری شکم کمک کند. فیبر غنی موجود در توت فرنگی علاوه بر هضم غذا، به کنترل دیابت نوع ۲ نیز کمک می‌کند.

چرا که فیبر این امکان را به خون می‌دهد تا قند را جذب کند و در نهایت کاهش وزن داشته باشید. این میوه را می‌توانید به اوت میل یا اسموتی خود اضافه کنید.

توت فرنگی برای لاغری شکم

هندوانه

بیشترین مقدار محتویات هندوانه آب است، در واقع ۹۴ درصد از هندوانه را آب تشکیل می‌دهد. هندوانه از دسته میوه‌های با کالری منفی است که هنگام هضم کالری بیشتر نسبت به دریافت کالری می‌سوزانید. می‌توانید هندوانه را به تنهایی میل کنید یا به اسموتی خود اضافه کرده و از شر چربی‌های شکم خلاص شوید.

آووکادو

آووکادو از دیگر میوه‌ های لاغر کننده شکم بوده و حاوی فیبر است که شما را طی مدت طولانی‌تری سیر نگه می‌دارد و باعث کاهش هوس غذایی در شما می‌شود.

همچنین به عنوان یکی از بهترین منابع اسید‌های چرب غیر اشباع است که به سلامت قلب کمک می‌کند. علاوه بر این مواد غذایی ایده‌آلی در رژیم کتوژنیک با کربوهیدرات کم و پرچرب است.

اووکادو موثر در لاغری

پرتقال

این میوه چربی ندارد و کالری کمی دارد. پرتقال سرشار از آنتی اکسیدان است که این ویژگی آن را به عنوان یکی از میوه‌ های لاغر کننده شکم و کاهش وزن تبدیل کرده است.

توصیه می‌شود خود میوه را به جای آب پرتقال میل کنید تا فیبر میوه به بدن برسد.

کیوی

کیوی از میوه‌های معجزه آسا برای هضم است. این میوه آنزیمی به نام اکتینیدین داشته که خاصیت حل‌کنندگی پروتئین را دارد.

بنابراین شما با مصرف این میوه می‌توانید به هضم پروتئین در بدن کمک کنید و مصرف آن به بیماران مبتلا به سندرم روده تحریک پذیر توصیه می‌شود.

هر چه هضم خوبی داشته باشید کاهش وزن را نیز بهتر تجربه می‌کنید. اگر هضم خوبی نداشته باشید، برای تجزیه برای غذاها دچار مشکل می‌شوید.

اگر هضم خوبی نداشته باشید به این معنی است که مواد مغذی کافی آن طور که باید به بدن نمی‌رسد که در نهایت بر شدت متابولیسم می‌تواند تاثیرگذار باشد.

مطالب مرتبط: مصرف میوه‌هایی که به کاهش وزن کمک می‌کند

خوردن چه میوه‌هایی در صبح باعث لاغری می‌شود؟

تحقیقات نشان می‌دهد که میل کردن مرکبات از جمله پرتقال هنگام صبح به کاهش وزن و آب کردن چربی شکم کمک می‌کند.

ممکن است به این دلیل باشد که مرکبات حاوی پلی فنول‌هایی مانند نارژنین است که به عملکرد خوب متابولیسم کمک می‌کند.

میوه‌ های لاغر کننده شکم تابستان

از میوه‌های لاغر کننده در تابستان می‌توان به چنین مواردی اشاره کرد:

  • هندوانه یکی از میوه‌های محبوب تابستانی است که به دلیل آب زیاد و کالری کمی که دارد به هیدراته نگه داشتن بدن کمک و میل شما به مصرف شیرینی را نیز تامین می‌کند. علاوه بر این نوعی اسید آمینه است که به کاهش تجمع چربی کمک خواهد کرد.
  • گریپ فروت آب زیادی که دارد و همچنین کم کالری است. همچنین ترکیباتی دارد که به کاهش سطح انسولین و همچنین چربی سوزی کمک می‌کند. مصرف گریپ فروت به کنترل اشتهای شما نیز کمک خواهد کرد.
  • کیوی از آن دسته از میوه‌های مغذی است که کالری کم و فیبر بالایی دارد. با آنزیمی که دارد به کاهش نفخ و هضم غذا نیز کمک می‌کند. کیوی سرشار از پتاسیم، ویتامین c و آنتی اکسیدان‌هاست که برای سلامتی شما بسیار مفید است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *